måndag 24 oktober 2016

Två månader kvar

Tänk att det nu bara är två månader kvar! tyckte att det just var fyra och nu har halva tiden gått redan, för att inte prata om hur lite tid det är kvar till advent och lillajul. Snart åker nog utebelysningen upp, men den är inte så julig utan mer vintrig bara. Igår stickade jag mycket på min tröja och såg på polarexpressen med treåringen. Tomtegröt med kanel och limpa med skinka på toppade dagen. Oj så jag njuter av den här säsongen! Idag har jag dessutom fått exeptionellt mycket skolarbete gjort så jag kan unna mig en stickkväll i soffan igen. Underbart! Men julkorten borde nog få sig en omgång snart också så de blir klara i tid.
Barnen bestämde att vår plastjulgran ska komma upp i deras rum nu när vi tänkt köpa en riktig i år. Kommer att bli så mysigt! Och en orsak att köpa mer julgranspynt, hehe.
Jag blev annars riktigt förvånad imorse över hur mycket mörkare det är nu än det var för 10 dagar sen. Kolsvart ännu när jag kom till skolan lite före åtta. Kändes faktiskt mysigt. Läste någonstans att någon klagade på mörkret när det blir mörkt redan sex på kvällen mitt i december. Hah, de skulle komma hit där det rä mörkt redan före fyra! Men jag stör mig inte på det. Vissa blir mer trötta när det är mörkare, men jag iogen blir tröttare när det börjar ljusna på våren. Vårtrötthet, eller något sånt tror jag det heter. Nu borde min skjuts snart komma och plocka upp mig. Kan kröna detta inlägg till det första skrivet från skolans dator. Måste utnyttja dötiden när jag, ve och fasa, glömde stickningen hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar