fredag 14 oktober 2016

Glögg och norrsken

Igår var jag på riktigt dåligt humör på kvällen och tänkte att glöggpremiär kanske muntrar upp mig vilket det gjorde. Slängde ihop lite julstjärnor också och så mös vi med tända ljus jag och barnen. Har inte druckit glögg sedan förra julen så det smakade gott kan jag intyga! 

Senare på kvällen märkte jag att det var norrsken ute! Syns inte så ofta här så det är bara äldsta barnet som sett det förut, men igår fick alla tre se norrsken ordentligt. Det var faktiskt riktigt mycket här. När jag gick och la mig var det inte bara grönt utan man såg andra färger i det. Magiskt. Tyvärr fick jag det inte på bild för min telefons kamera är för dålig och jag orkade inte ta fram systemkameran då mera. 

Drömde att det snöade inatt. Förstår inte riktigt varför jag börjat komma ihåg så många av mina drömmar nuförtiden. Riktigt märkligt. Kollade i alla fall igenom väderleksprognosen och ingen snö utlovas de närmaste tio dagarna. När jag var yngre kom första snön nästan alltid runt 20 oktober, men då bodde jag 100km längre norrut och det gör faktiskt skillnad. Förra året när vi körde dit så regnade det när vi startade men halvvägs blev regnet till snö. Såg att de plockat fram delarna till rinken här, ett tecken på att vintern närmar sig. Nu en kopp julte och lite julmusik innan jag ska iväg till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar