lördag 22 oktober 2016

Snölängtan, julgardiner och stickning

Det går framåt med tröjan, men inte så snabbt som det kunde ha gått för jag har fått riva upp en del. Nu är jag i alla fall snart klar med oket och då är det "bara" resten kvar. Riktigt rolig stickning fastän det tar sin tid att sticka mönsterstickning med fyrans stickor. Tror den blir bra i alla fall och förhoppningsvis blir den klar inom några veckor så jag hinner använda den före jul också. 
Vi har haft igång brasan ganska ofta nu. Så mysigt att sitta i gungstolen framför den och sticka med en kopp julte på bordet bredvid. 
Vi har kommit en bra bit på vägen med renoveringen de senaste dagarna och nu är köksfönstret klart. När jag la upp ny gardinstång så tänkte jag att det är onödigt att sätta upp höstgardinen för några vecor bara så julgardinen fick åka upp. Men den är inte så farligt julig så det går för sig. 
Barnen har fått julfnatt nu också. Treåringen går omkring och skrålar feliz navidad, men det är inte mitt fel för jag lyssnar egentligen bara på julmusik när jag är ensam. De har en egen julskiva i sitt rum som de själva spelar ibland. Sådan mor, sådana barn ;) 
Kollade igenom väderleksprognosen för det börjar bli den tiden när det kan dyka upp fina snöflingor i den. Barnen (och jag, hehe) blev så glada när det visade snö både på onsdag och torsdag. Mindre glad blev far i huset för vi har ännu sommardäck på bilen och behöver nya vinterdäck... Men som det alltid brukar göra så ändrades prognosen till regn. Ingen snöflinga i sikte 10 dagar framöver. Trist, men ger oss en ärlig chans att hinna skaffa nya däck till bilen!

Jag hittade annars äntligen Allers julmagasin i butik! Så nu har jag plöjt igenom den. Hittade nog en del idéer. Jag har mycket julinspiration just nu men har också en drös med skolarbeten som borde göras. Mindre än två månader kvar till mitt jullov så jag får jobba på nu så jag blir klar med allt skolarbete före det. 

1 kommentar:

  1. Åh vad fin tröjan kommer att bli! Det var länge sedan jag stickade tröjor; numera blir det mest sockor. Men framför allt virkar jag:)

    SvaraRadera