måndag 10 oktober 2016

Julplaner

I helgen kom julen på tal och det blev sagt så att vi kommer att fira julafton här hemma hos oss i år, bara det passar med allas jobb (inte alla som automatiskt har ledigt på julafton). Jag är så taggad! Och känner mig en smula mer vuxen också, haha. Har redan satt igång planeringen för julmiddagen. Det är så skönt med höst nu! Vissa tycker inte om oktober och november för att det är så mörkt och kallt, men det är nästan den bästa tiden på året med tanke på allt julpyssel och mys. Men då gäller det att man är en julmänniska också. Inte alla som har turen att vara det inte. 

Jag har pysslat ihop en prototyp av årets julkort. Blev så nöjd! Men materialet var från förra året så jag får söka efter något liknande istället. Förra veckan var jag på jakt efter material men hittade ingenting. Det kanske går bättre nu när jag vet precis vad jag ska ha. Min nya stämpel som man kan stämpla små bokstäver med är jag så nöjd med. Det underlättar julkortsjobbet och det blir så mycket finare! 

Mina jultéer börjar ta slut. Panik! Men man tycker ju nog att det borde börja dyka upp i butikerna? Har ni sett av julté ännu? 

Som bäst är detta pyssel under tillverkning. Får se om det blir till något. Väldigt petigt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar