tisdag 18 oktober 2016

Många järn i elden

Oj så jag går omkring och julmyser nu! Julté och julmusik så fort tillfälle ges. Det som det råder brist på är tid och ork för att göra allt jag vill (och måste).  Jag har börjat köpa julklappar nu och åt barnen har vi klickat hem lite julklappar via datorn. Smidigt! Nu är det jul i alla butiker här, men ännu har jag inte lyckats hitta Allers julmagasin... Bara 101 än så länge, men den var helt trevlig att bläddra i den också. 

Jag håller på med köksrenovering här och nu fattas egentligen bara listerna kvar (och sen att få köksskåpen målade men det händer inte i år). När listerna och nya gardinstången kommer upp, vilket jag siktar på att ska ske imorgon, så kommer jag nog att hänga upp julgardinerna i köket. De är inte SÅ juliga, men går i rött. Nu har vi gardiner som liknar tapeterna alldeles för mycket så det blir bara märkligt. Visst får man ha upp julgardiner redan så länge de inte har tomtar på? ;)

Andra projekt jag håller på med är jultröjan som sakta men säkert växer fram och julkorten som jag börjat på med. Annars är det faktiskt mest skolarbete och hushållssysslor som jag har att göra. Inte så stressigt, ännu.

1 kommentar:

  1. Vad snygg tröjan var! Skulle vara kul att se en bild på hur långt du har kommit:) Kul att ni ska fira jul hemma hos er; det är riktigt mysigt att stå för julfirandet för då kan man liksom se till att allt blir som man vill:) Vi firar alltid jul med pappa hemma hos mig, och även om det är MASSOR av jobb så är det också supermysigt!

    SvaraRadera