söndag 23 oktober 2016

Igår hände det!

Det blev en väldigt julig dag igår. Vi besökte några möbelbutiker och fick hem en stor röd matta till vardagsrummet och en rund röd matta att ha under gungstolen. Så fina! Gick också in till Jysk och kom ut med en ljusslinga och en löpare som kommer att passa perfekt till julgardinerna, för stora duken kan man ju inte ha hela tiden. När vi kom hem satte jag mig och stickade på tröjan medan barnen lekte i deras rum. Plötsligt sa min man "titta" och pekade ut genom fönstret. Där singlade den ner, den första snön! Upp och hämtade barnen som var helt i extas över flingorna som dalade ner. Det hela var sen över på någon minut men vi hann i alla fall se den första snön falla, den 22 oktober. Firade med glögg efteråt och sen drack jag och min man vinglögg på kvällen. Såg faktiskt på How the Grinch stole christmas med barnen igår också. Julig dag som sagt, heheh.
Har för övrigt hittat världens godaste julte! Doftar helt underbart. (Se bilden längst ner)

Ursäkta den kassa bildkvaliteten men orkade inte dra fram systemkameran...  (På tal om systemkamera så lyckades jag nu äntligen fota barnen till julkorten!)




1 kommentar: