fredag 30 september 2016

Julverkstad

Nu har jag stickat klart ett par sockor åt mig i juliga färger. De är såklart redan i användning och jag kommer garanterat att ha nött hål i dem före november ens är här, men de är ju till för att användas. Igår var jag till stan och kom hem med en stor påse pysselmaterial. Pysselbutiken hade till min stora förtjusning plockat fram en massa julpyssel! Det gjorde verkligen min dag. Nu är kuvert till julkorten inköpta, mera lack till brev och presenter, filttyg och sidenband till pyssel och ännu mera inköpt. Hittade inte hälften av sakerna på min pyssellista, men det hinner jag nog söka ännu före jul. Tygbutiken hade inte några jultyger ännu till min stora besvikelse... Hade velat sätta igång sömnaden av julstrumpor. Idag har ändå flitens lampa brunnit för jag har fäst trådar på några stickade plagg som legat färdiga hur länge som helst, men ännu finns det mer kvar att fästa. Och sen blocka. Jag har också gjort ett födelsedagskort och virkat en ängel. Tror det får bli lite pärlpyssel med barnen ikväll.
Väntade på skjuts igår i stan utanför en krog och tyckte att fasaden var väldans julig. 

Det blåser väldigt mycket nu och har gjort det i några dagar. Riktigt höstrusk. Igår regnade det också ganska mycket vilket var mindre trevligt när man faktiskt måste röra sig utomhus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar