söndag 11 september 2016

Nu var det dags

En av de juliga sakerna jag ser fram emot på hösten är att börja använda våra juliga lakan. De hinner förståss användas många varv före jul, men använder dem aldrig på våren eller sommaren eftersom de är lite tjockare och prassligare än vanliga lakan, men de ger mig riktigt julstämning. Nu har vi snarkat under dessa i två nätter. Lite på varmare sidan, men mysigt hur som helst. Vi har inte ens lagt igång någon värme i huset ännu så riktigt höst är det väl inte ännu men tyckte att jag behövde något juligt.

Fick jultröjan klar igår annars! Men den ska blockas innan ni får se hur den blev. Köpte garn till en julklapp också. Och så virkade jag och tovade ett grytunderlägg som ska bli en julklapp också. Har hunnit med förvånansvärt mycket handarbete trots att skolan dragit igång. Får väl tacka evighetsförkylningen för det. Kommer inte att kunna lägga upp bilder på så många julklappar i och med att det finns risk att mottagarna läser bloggen.

1 kommentar:

  1. Jag har mina julsängkläder i sängen nu med och det är inte ens jag som bäddade rent sist ;)

    /Ammies Julblogg (ammies.se)

    SvaraRadera