söndag 25 september 2016

Julkort

Jag tycker om att skicka julkort. Och så tycker jag om att få julkort. Det höjer stämningen och jag tycker om att glädja andra med en hälsning på posten. Jag skickar julkort åt ungefär 40-50 familjer varje år och har en lista på vem alla vi brukar skicka åt. Ibland läggs det till någon och ibland tas det bort någon. Fler läggs ändå till än tas bort. I år har jag också tänkt skicka julkort, men om jag hinner pyssla ihop riktiga kort att limma foton i eller om det blir fotokort från Ifolor har jag ännu inte bestämt. Förra året såg kuverten och fotot ut såhär, men tyvärr har jag inte fotat något kort... De var i alla fall ganska enkla med ett juligt band och en fin god jul stämpel. Fick en del julstämplar förra året så de ska jag använda på kuverten åtminstone. Ser fram emot att börja pyssla på med det sen. Förra året var första året jag använde lack. Det kommer jag att använda i år igen. Använde det på paket och julkuverten förra året och tycker att det blir så fint. Hade tänkt fota barnen i helgen, till julkorten då, men minstingen lyckades riva sig i ansiktet så det får vänta lite. Plockade i alla fall fram kläderna och tomteluvorna. Fick söka på många ställen innan jag kom ihåg var jag hade lagt undan dem. 
Tänk att det snart är oktober! Förut störde jag mig på att julsaker kom fram redan i oktober, men nu stör det mig inte det minsta längre. Det är konstigt hur en högtid kan ge så mycket positiv energi. Hela hösten spenderar jag i en härlig juldimma och under våren längtar man till sommaren. Är väldigt glad att jag är jultokig, för annars hade hösten nog varit ganska tråkig, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar