tisdag 10 november 2015

Julmusik

Har skaffat Spotify Premium åt mig nu så nu lyssnas det på julmusik för fullt! Är för tillfället hemma med sjukt barn och han sköter sig själv så långt att jag faktiskt kan ta det lite lugnt och mysa med en kopp julté och härlig musik i bakgrunden. 

Här i grannskapet har folk börjat sätta upp julbelysning i buskar och träd. Så mysigt! Ska själv så småningom göra det också, men jag väntar lite ännu. 

Barnen har börjat fila på sina önskelistor nu. De flesta julklappar är redan inhandlade nog, men tror nog att de blir glada över dem fastän det kanske inte är det som de skriver in på önskelistan. 

Väntar på att fotonen vi beställt ska komma så jag får limma in dem i julkorten. Ska nog börja skriva adresser redan så småningom så det är gjort. Mins några mardrömsscenarion när jag suttit med gnälliga barn på posten och plitat ner adresser för brinnkära livet. Glömde att sätta in julkortet i ett av kuverten. Lyckat... Men det var som tur var en kompis som kunde gissa sig till avsändaren och meddela om detta missöde. I år ska det inte hända. Har till och med köpt lack och sigillstämpel att försluta kuverten med så det blir skoj att sluta dem i år! 

Har några små små stickprojekt på gång här före jul men de kan jag inte skriva om desto mer i bloggen före jul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar