fredag 13 november 2015

En månad kvar

Om en månad är det lucia! Oj så snabbt julväntan går i år...
När jag var liten brukade jag och mina syskon lussa åt bekanta. Från dagklubben och förskola var jag också med i luciatåg. Var också med i söndagsskolans luciatåg flera år. När jag gick på fyran var jag tärna, på femman eller sexan likaså. I högstadiet vill jag minnas att jag också var med i luciatåget. Sen i yrkesskolan var jag med i både skolans luciatåg och i Österbottningens luciatävling. Blev inte lucia men fick vara tärna på många framträdanden och det var så roligt! Men där tog nog min luciakarriär slut. Konstigaste luciaframträdandet var nog när vi skulle uppträda på julöppningen i en butik och gjorde entré via en rulltrappa där vi kom ner nynnandes. Kändes så märkligt och måste ha sett lite lustigt ut. Nå vi rörde oss i alla fall i jämn takt, haha. Har febrilt försökt hitta bilder från min luciakarriär men de finns bara i pappersformat, tyvärr. I år antar jag att de ska ha luciatåg på dagis så har köpt en luciaklänning åt dottern. Om inte så får hon vara lucia i på luciadagen eftersom den i år infaller på en söndag! Vi ska nog försöka ta oss till stan och se på luciatåget genom stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar