fredag 12 augusti 2016

Start på julsäsongen

Augusti är här och det har blivit kyligare i luften. Jag passade på att fixa till min myshörna men en ny korg full med julinspiration. Jag kan inte hjälpa det, men varje år i slutet av sommaren/böjan av hösten kommer julinspirationen krypande. Nu har jag en gungstol framför brasan här i myshörnan där jag förhoppningsvis kommer att spendera stor del av hösten med julpyssel av olika slag. En stickad och tovad matta i mörkgrått ska jag försöka hinna få gjord ännu i höst. Finns mönster i förra årets Allers Julmagasin som jag tänkte följa och garn har jag redan. Hemgjorda julklappar tänkte jag också försöka mig på även i år, fastän det kan bli lite svårt att hitta tid när mina studier börjar för hösten igen.
Sommaren är härlig men tiden före jul är minsann snäppet bättre! Bra att ha en blogg att skriva av sig när mina närstående inte förstår sig på att prata jul redan i augusti, hehe. Ser verkligen fram emot hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar