torsdag 18 augusti 2016

Jultröja

Varje år tänker jag att jag ska köpa en jultröja åt mig, men det blir aldrig av. Dels så är de flesta gjorda av akryl vilket jag inte tycker om och så är det svårt att hitta någon som jag tycker om. Nu kom jag på den briljanta idén att sticka en själv! Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Kanske för att den första tröjan jag stickat åt mig själv blev stickad först i våras och sen dess har jag stickat fyra till. Nu klickade jag hem garn och stickor till denna skönhet. Hoppas att jag hittar tid att sticka den också! Mattan är halvfärdig så den får jag klar snabbt. Nu får jag gå och vänta på paket som borde komma nästa vecka då. Något att se fram emot.

Den här tröjan stickade jag i somras. Passar också i jultider. 100% ylle. 

3 kommentarer:

  1. Åh vad fina! Både den du har stickat och den du ska sticka... Är inte så lite avundsjuk ska du veta! Önskar att jag hade tid, tålamod och stickkunskaper att sticka en egen tröja jag med... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För något år sedan hade jag varken tålamod eller kunskap till att sticka men det vände tydligen! Är inte så svårt som man kanske tror :)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera