torsdag 21 september 2017

Jullovet och Julgranen

I år får barnen jullov väldigt sent. Dan före dan före dopparedan är Theodor ännu i skola! Och Robin på jobb. Vet inte hur dagis har lagt schemat, men jag har i alla fall hela december ledig! (Eller ledig och ledig, skriver på examensarbetet som tar sjukt mycket tid) Hur som helst så tänker jag hinna förbereda inför julen riktigt ordentligt här hemma. Var vi är på julafton vet jag ännu inte. Jag tyckte om att vara hemma hos oss med vår första riktiga gran. Åh, vad jag älskade den granen! Det var så perfekt. Bred och tät. En drömgran. Dessutom hade vi den hur länge som helst efter jul så misstänker nog att vi köper den lite tidigare i år än förra året. 


Jag på soffan med benen i vädret efter en lång julafton. Magiskt med en äkta julgran i huset. Magiskt. Vi har dessutom köpt en stor julgransfot som rymmer mycket vatten vilket betyder att vi inte måste vattna varje dag så vi kan vara borta flera dagar i sträck och hälsa på släkten under julen. Härligt! 

Nu när vi en gång haft en äkta gran kommer jag aldrig i livet att återgå till en plast fast vi har den kvar för barnen har den i sitt rum. Hur mysigt som helst!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar