tisdag 1 augusti 2017

Välkomna tillbaka

Hej på er alla mer eller mindre julgalna människor (om ni läser det här redan idag kanske ni nog hör till det förstnämnda). Augusti är här och igår började jag på med första julpysslet. Jag fick idén av min svägerska och som det ofta är med mig så ska det ske genast vilket gjorde att jag då igår kväll drog loss allt gammalt papper från vår julbelysning. Tro, hopp & kärlek är en julbelysning som används mest i Jakobstadstrakten och just det här setet har vi fått ärva av Robins moster. Pappret var sönder på vissa ställen och en lampa sönder så beslutet att renovera dessa lampor var inte svårt. Jag har nu målat stommen vit och nästa steg är att inhandla tjockare silkespapper och limma fast runt stommarna. Det kommer att bli så bra! Blev lite sugen på att virka ett sängöverkast (eller en filt) i juliga färger men tror att jag inte ska ta på mig något så stort i och med att jag har mer eller mindre halva huset under renovering här samtidigt som skolarbetet tar sin tid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar