onsdag 2 november 2016

Snöflingor

Det utlovades ingen snö här, men igår när jag gick och la mig såg jag att lite hade kommit i alla fall och i morse var barnen glada över att se ett tunt täcke av snö. Speciellt trottoaren syntes det bra på, men snögubbsbygge eller att gräva i snön får de nog vänta med tills det kommer mer. Men lite försmak på vintern gav det allt! Mysigt.
Jag är väldigt lätt julpåverkad nu. Någon eldade i närheten när jag gick hem och fick genast en varm julkänsla i kroppen av doften. Försöker ta vara på de små stunderna. Det är ganska stressigt annars, fastän det är sånt jag vill göra och tycker att är roligt. Har inte tidigare tänkt på att man kan ha för mycket sånt också, men det går tydligen. Försöker sätta upp små mål för att få saker och ting gjorda före jul. Skolarbetet kommer i alla fall i första hand och hittills ligger jag bra till där som tur är. Renoveringen har stått stilla ett tag men jag ska försöka komma igång med det så att det skulle bli klart till jul. Foton till julkorten kom igår så nu skulle jag få börja pyssla ihop dem. Har nog kommit en bit på vägen men det finns nog ännu att göra. Som att jag inte redan skulle ha tillräckligt med pyssel på gång så började jag virka(!) små flygsvampar att ha i dörrkransen eller i julgranen. Riktigt roligt att göra, men tidskrävande också. Jag ska inte ta mig an fler stora projekt före jul nu, för då hinner jag inte njuta av december. Den magiska tiden före jul. Vill inte att tiden ska gå snabbt nu för det finns så mycket jag vill hinna med! Får nog sätta igång med något här. Tur att motivationen finns i alla fall :)  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar